Op 29 mei vorig jaar heropende de ‘grote’ Delhaize in Eeklo langs de Brugse steenweg onder impuls van een totaal nieuw management van zelfstandige investeerders.
Dit wordt dit weekend gevierd met de nodige luister en een aantrekkelijk programma. Een en ander staat in dit nummer op blz.7 uitgebreid te consulteren. Ook een uitgebreide folder met kortingbonnen volgt in de Meetjeslandse bussen. Vooral de gratis fles champagne bij aankoop vanaf 50 € (alleen op zaterdag 6 juni en met uitgeknipte bon) springt als grootste blikvanger uit deze viering. Tal van animaties, proevertjes en attenties zijn extra prikkels om langs te gaan (+ springkasteel op parking).
Uit een gesprek met zaakvoerster Anneke Huys onthouden we dat intussen volop verder geïnvesteerd wordt in nieuwe technieken en apparaten om populaire artikelen nóg verser te maken. Zo komt er een nieuwe oven in de bakkerij om diverse keren per dag brood, sandwiches en koffiekoeken af te bakken. Een gloednieuwe verpakkingsmachine moet er verder voor zorgen dat vers vlees onder beschermende atmosfeer ultrasnel wordt verpakt om houdbaarheid maximaal te garanderen. Het assortiment wordt stelselmatig verder uitgebreid en hierbij komen vooral lokale leveranciers steeds meer aan bod. Tenslotte wordt er een pakjesautomaat (als depot) van B.Post geplaatst om de populaire verzendpakjes van particulieren met een code gemakkelijk af te kunnen halen.
Goede cijfers
En het gaat Delhaize in Eeklo duidelijk voor de wind. De omzet is na één jaar met 20 % gestegen dank zij (gemiddeld) de 12.500 bezoekers per week. Het succes van de voormiddagopening op zondag zit daar duidelijk voor een groot deel tussen. En het enthousiasme van de grotendeels behouden groep medewerkers blijft voor het groeiend klantenpotentieel wellicht de voornaamste reden voor de goede cijfers. (PDB)