• Eeklo
Thomas De Meyere en Gaëlle Maas hebben met CIL-LOU hun eigen kindershampoo op de markt gebracht. De felle kleuren en lekkere geuren van de shampoo’s prikkelen de zintuigen en moeten kinderen aanzetten om een bad of douche te pakken. Bovendien is de shampoo helemaal organisch. “Shampoo voor kinderen bestaat wel, maar die producten zijn zelden echt op maat van de kinderen”, zegt Gaëlle, met vijftien jaar ervaring als kapster en mama van drie kinderen. “Daardoor wassen jonge kinderen hun haren niet altijd even graag.” Samen met haar man Thomas ging ze aan de slag waarna CIL-LOU tot leven kwam. De naam verwijst naar hun drie kinderen Louis, Cilou en Loulou. Voor de productie werkten de twee samen met een Nederlands labo. De shampoo mocht geen siliconen en parabenen bevatten, en moest organisch zijn en lekker ruiken. Na anderhalf jaar zoeken naar de juiste combinaties is de shampoo eindelijk klaar. “In eerste instantie verkopen we enkel online, maar we onderhandelen ook al met kinderspeciaalzaken en winkelketens.” CIL-LOU is te koop via cil-lou.be en geselecteerde verkooppunten. De shampoo’s kosten 10,95 euro. (PDB)